Favoriete boeken 2020

 Een heel gelukkig én gezond 2021 !

Ja, natuurlijk ten eerste voor iedereen de allerbeste wensen voor het komend jaar. En we gaan er maar van uit, dat we ergens in de komende maanden weer 'naar buiten' kunnen, elkaar weer kunnen zien en knuffelen :) 

Bij de start van het nieuwe jaar hoort ook een terugblik op het oude; op deze plek betreft dat uiteraard een overzicht van alle boeken die ik heb gelezen. Het zijn er in totaal nogal wat (92 om precies te zijn), dus hieronder noem ik alleen mijn favorieten (in willekeurige volgorde) : 

  • De helleveeg , van A.F. Th. van der Heijden 
  • De avond is ongemak, van Marieke Lucas 
  • Viktor, van Judith Fanto 
  • De engelenmaker, van Stefan Brijs
  • De dood in Venetië, door Thomas Mann
  • Mijn dood in Venetië, door Ramsey Nasr
  • Venetië, van Cees Nooteboom
  • De perfecte oppas , van Leila Slimani
  • The Testaments , van Margaret Atwood
  • De spiegel en het licht, door Hilary Mantel
  • De wijde Sargasso Zee, van Jean Rhys
  • Frankusstein, door Jeanette Winterson
  • Reizen zonder John, Geert Mak
  • De alleseter, Joël Broekaert
  • Wunderkammer, van Thijs Demeulemeester
  • Iene Miene Mutte/ Piep zei de muis/ Pluk een roos, van M.J. Arlidge

In totaal las ik het afgelopen jaar : 

12 nederlandse romans

22 buitenlandse romans

15 nonfictie boeken

7 culinaire boeken

14 thrillers

3 verhalenbundels

en herlas ik 19 boeken.   Mooi overall totaal van 92 boeken dus. 

De absolute topper voor mij was wel : De spiegel en het licht. 

Wat waren jouw favoriete boeken van het afgelopen jaar ?


Ik wens je veel leesplezier in 2021, 

Madeleine



Reacties