Schrijven over boeken

Doe mij maar een boek
"Doe mij maar een boek", dat is mijn standaard uitspraak als iemand me vraagt wat ik graag wil hebben voor verjaardag of Sint. Met een boek maak je me altijd blij.
Lezen heb ik altijd al veel gedaan, van kleins af aan. Altijd stapels boeken mee op vakantie, nĂ³oit zonder een boek de deur uit, tot diep in de nacht doorlezen omdat het zo spannend is...je kent het wel.
In 2017 begon ik mijn studie Cultuurwetenschappen (met als verdieping uiterĂ¡ard literatuur) en sindsdien is mijn leeshonger helemaal niet meer te stillen.

Hoe onthoud ik wat ik gelezen heb
Nu zocht ik naar leuke manieren om een beetje bij te houden wat ik lees. Als er zoveel boeken de revue passeren, kan het een nogal onoverzichtelijke brij worden. Dus houd ik leeslijsten bij, heb ik inmiddels een Hebban account (met 'boekenplanken'), en ben onlangs begonnen met een 'literair dagboek'. Maar toch, alleen lijstjes bijhouden is me niet genoeg. Ik wil heel graag mijn boekenliefde en leesplezier delen met anderen. Vandaar dat ik nu zowel een boekenblog ga starten, als een bijbehorende Bookstagram account.

Waarover ga ik bloggen
Ik ben een echte veel-lezer: ik hou van romans, eigentijds of klassiek, van thrillers, reisverhalen, non-fictie, historische romans.
Dus op dit blog zul je zeker veel blogposts treffen met boekbesprekingen uit diverse genres.
Verder zal ik vaak schrijven over culinaire literatuur (waarover hier meer), over boekverfilmingen, door mij bezochte literaire evenementen & schrijverslezingen, ik zal mijn leeslijstjes delen en mijn favoriete (of niet zo favoriete) boeken. Ook zoek ik tegenwoordig vaak boeken bij elkaar die een bepaald thema met elkaar gemeen hebben. En dat kan van alles zijn, bijvoorbeeld boeken over families, tweelingen, dubbelgangers, boeken waarin koffie een rol speelt, of schilderijen, of een onbereikbare liefde....

Over mij
Heel in 't kort wie ik ben:
Mijn naam is Madeleine de Kemp, ik woon in Hilversum met man, (soms) 2 dochters en 2 katten. Lang gewerkt als kok-cateraar, sinds 2017 student Cultuurwetenschappen aan de Open Universiteit. Hobbies naast lezen o.a.: koken en eten met vrienden, tekenen, steden bezoeken, films kijken, museumbezoek.

Ik hoop dat je geniet van mijn literaire avonturen en vaak eens komt buurten op mijn blog.
Reacties zijn altijd welkom.

Veel leesplezier,

Madeleine

Reacties