Favorieten 2022

  Gelukkig Nieuwjaar allemaal!

Dat het maar weer een mooi leesjaar mag worden.

Eerst nog even een terugblik op de in 2022 gelezen boeken: in totaal las ik 96 boeken (nét de 100 niet gehaald!) . Het is zo'n superlange lijst dat ik hier alleen een paar favorieten zal noemen, de boeken waar ik het meest van genoten heb: 

  • De draaischijf - Tom Lanoye
  • Lichter dan ik - Dido Michielsen
  • Geen gewoon Indisch meisje - Marion Bloem
  • Circe - Madeline Miller
  • Naar het paradijs - HanyaYanagihara
  • De belofte - Damon Galgut
  • Mrs Dalloway - Virginia Woolf
  • De baron in de bomen - Italo Calvino
  • Dunkelblum zwijgt - Eva Menasse
  • Matrix - Lauren Groff

Ook op het culinaire vlak las ik veel, waaronder deze leuke boeken: 

  • Mastering the art of French Eating - Ann Mah
  • Lunch in Parijs - Elizabeth Bard
  • The language of food - Annabel Abbs
  • Blue Plate Special - Kate Christensen
En ook nog een aantal nonfictie boeken, waaronder:
  • De haas met de amberkleurige ogen - Edmund de Waal
  • Moederstad - Philip Dröge
  • Indo - Marion Bloem
  • De voormoeders - Suze Zijlstra
  • Schrijversdagboek - Virginia Woolf
  • Ik, cartograaf - Jeroen Theunissen
En ja, ook dit jaar toch ook weer wat boeken herlezen, gewoon omdat ze zo mooi zijn: 
  • De kleine zielen - Louis Couperus
  • Wolf Hall - Hilary Mantel
  • Pride and Prejudice - Jane Austen
  • Jane Eyre - Charlotte Brontë
Wat waren jouw favorieten het afgelopen jaar? 


Ik wens je ook in 2023 weer veel leesplezier,

Madeleine







Reacties