Stoere vrouw

Nieuwe thriller-serie ontdekt!  

Ben je ook zo gek op het lezen van thrillers? Af en toe 's helemaal wegduiken in een superspannend/ eng verhaal (terwijl je zelf lekker veilig thuis in je leunstoel zit, met een kopje thee....)  Zelf houd ik het meest van thrillers die 'in serie' zijn geschreven; d.w.z. die rondom één bepaalde hoofdpersoon  geschreven zijn. Zodat het niet alleen gaat om dat ene spannende verhaal, maar dat je ook in ieder boek het leven volgt van dat personage. 

Voorbeelden

Twee voorbeeld-series waar ik zelf erg van genoten heb: de boeken rondom hoofdfiguur Frida Klein, van Nicci French. Jeweetwel, "Zondag", "Maandag", "Dinsdag"  etc. Vond ze geweldig!  Of de serie rondom personage Joonah Linna, van Lars Keppler. Titels o.a. 'Hypnose', "Slaap", "Stalker".... Maar ja, al die boeken heb ik helaas al allemaal gelezen. En dus was ik op zoek naar een nieuwe serie thrillers met een aansprekend hoofdpersonage.


Helen Grace

En die heb ik gevonden! In de boeken van M.J. Arlidge. Hoofdpersoon is de politie-inspecteur Helen Grace. Een stoere vrouw, die nogal een verleden met zich meedraagt.  Geen makkelijk persoon, ze zit vooral met zichzelf heel erg in de knoop. In de eerste twee boeken kom je langzamerhand te weten wát er dan zoal gebeurd is in haar jeugd. Helen dóet wel heel stoer, maar ze is ook eenzaam, kwetsbaar, en heeft moeite met het aangaan van relaties. De verhalen spelen zich af in Southampton, waar Helen leiding geeft aan een groep inspecteurs (over wiens leven je ook het een en ander te weten komt). 

Eerste drie boeken 

De boeken zijn echt super-, superspannend, kan niet anders zeggen!  Nadat ik het eerste boek, "Iene Miene Mutte", had gelezen, ben ik direct doorgegaan met nummer twee: "Piep zei de Muis". En....je raadt het al, daarna diréct nummer drie gelezen: "Pluk een roos". Het zijn best gruwelijke verhalen (Helen Grace houdt zich vooral bezig met de jacht op enge seriemoordenaars), maar zoooo spannend, ik kon in ieder geval niet stoppen met lezen. Binnenkort ben ik jarig, mooi moment om de volgende titels uit de serie op mijn lijstje te zetten, yes! En...ik kan voorlopig nog lekker even voort met Helen Grace, want Arlidge schreef (tot nu toe) maar liefst  9 boeken met haar in de hoofdrol. (plus nog 2 verhalenbundels). Heerlijk vooruitzicht !

Heb jij ook een favoriete thriller-serie of favoriet personage, laat het me weten in de comments. Ben benieuwd. Voor nu wens ik je weer veel leesplezier!

Lieve groet, 

Madeleine



Reacties