Maandelijkse leeslijst ?

Leeslijst per maand

Goed, een tijdje geleden schreef ik over de 'maandelijkse leeslijst', die ik voor mezelf in wilde stellen. Ik lees namelijk, vind ik zelf, nogal ongestructureerd. Ik pak gewoon uit de kast waar ik op dat moment zin in heb. Meestal zijn dat boeken die ik onlangs heb gekregen of gekocht. En dus blijven een boel boeken (heel lang) ongelezen. Zonde...

Tsja... die maandelijkse lijst heb ik nu een tijdje geprobeerd, maar blijkbaar werkt het toch niet voor mij. Natuurlijk ligt er altijd een stapel boeken paraat, maar soms heb ik opeens zin om een klassieker te herlezen. Of is het gewoon zo'n regenachtige zondag waarop je liefst met een spannende thriller op de bank duikt. Wat zou ik dan mezelf verplichten om per se het volgende boek van mijn leeslijst te pakken? 

En als je aan een boek begint, alleen omdat je vindt dat het 'moet' lezen, dan 'klikt' het toch niet...Beter wachten op het juiste moment dus :).

Wat ik nu lees


Nu is het in ieder geval het juiste moment voor Honolulu King van Anne-Ginne Goemans. Net begonnen maar het pakt me meteen. Het is het verhaal van de tachtigjarige indische Hardy. Hij is al dertig jaar eigenaar van een kleine Indische toko. Zijn kleindochter Synne helpt hem daarbij. Hardy had ooit samen met een paar vrienden een legendarische Hawaï-band, de Honolulu Kings. Deze muziek speelt een grote rol in het boek. Hardy is nog steeds verliefd op zijn vrouw Christina, die helaas wegens vergevorderde dementie niet meer thuis woont. 

Ben zoals gezegd net begonnen, dus veel meer kan ik je nu nog niet vertellen. Recensie volgt later. 


Hier nog een kort Youtube- filmpje waarin de schrijfster iets vertelt over het boek.


Voor nu, veel leesplezier, 

Madeleine 




Reacties