Wat lees ik in juni, wat las ik in mei

Wat ik las in mei
Ik was de maand mei begonnen met Toen kwam moeder met een mes, van Nicolien Mizee.
En verder heb ik, zoals ik al dacht, mei voornamelijk in het Engeland van Thomas Cromwell doorgebracht. Weer heb ik ontzettend genoten van de Wolf Hall trilogie, van Hilary Mantel, nu van het derde en laatste boek: De spiegel en het licht.(waarover later meer)
De maand heb ik afgesloten met De tweede slaap, een super spannende en verrassende thriller van Robert Harris. Van wie ik nog nooit iets gelezen had, maar dat ga ik zéker doen.

TBR juni 
Onlangs aangeschaft en nu aan het lezen:
-Echo, van Thomas Olde Heuvelt. Aan zijn vorige boek, Hex, heb ik nooit durven beginnen. Ik ben niet zo'n held als het om horror gaat. Maar dit boek grijpt me wel. Ook hierover meer in een volgende post.
-De schoonheid van weerbarstig proza, van Lydia Davis. (wiens korte verhalen ik geweldig vind). Dit boek bevat een verzameling essays over 'schrijven, kijken en lezen'; ik lees er af en toe een paar.

De nog niet gelezen boeken van mijn mei-lijstje schuif ik maar door naar juni. Dat wil zeggen: Finse Dagen, en Hapklare historie van Frankrijk. Ik denk dat ik Stedevaart voorlopig even laat liggen.
Verder staat nog op mijn lijst : Als Beale Street kon praten, van James Baldwin. (helaas, een zeer 'passend' boek om nu te lezen). Had het een tijdje geleden al gekregen van dochterlief, maar was er nog niet aan toegekomen.

Wat lees jij komende maand?


Groet en veel leesplezier,

Madeleine



Reacties